måndag 19 januari 2009

annorlunda yrke




Följande konversation utspelade sig vid matbordet i Örebro ikväll efter att jag diskuterat en trasig bok med dottern fyra år - och hur vi skulle kunna laga den:

Obs! Tänk dessutom på att alla R ska uttalas som L

Fyraåringen: JOBBAR du på bibliotek? (med stort eftertryck i rösten)
Den ömma modern: Ja, det vet du ju
Fyraåringen: ÄR du BIBLIOTEKARIE? (med stor förvåning i rösten)
Den ömma modern: Ja, men det vet du ju att jag är
Fyraåringen: Jaha (låter som hon precis upptäckt något fantastiskt)
Den ömma modern: Vad trodde du jag jobbade som då? (med spännande förväntning på svaret)
Fyraåringen: Jag trodde du var en PRINSESSA! (och så vips trollade hon fram en osynlig prinsesskrona till mig genom att säga "hokus pokus filijokus)

4 kommentarer:

  1. Hahaha, vilken underbar dialog! Dottern vet kanske mer om dig än du känner till själv?

    SvaraRadera
  2. @Loppran:
    Hon måste ha sett mig putsat tiaran innan jag gick till jobbet någon morgon... eller också är det den där ärtan som ligger under madrasserna.... Attans ;)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!