lördag 29 november 2008

städning och bokdilemma

Att städa är ett nödvändigt ont, speciellt storstädning. Just nu är det verkligen absolut nödvändingt för om en vecka kommer tiotalet fyraåringar att invadera vårt hem och jag vill helst inte vara orsaken till diverse astmaatacker och dammförgiftade prinsessor. Sen är det såklart advent och jul, vilket innebär det årliga bytet av köksgardin. Min mor skakar förtvivlat på huvudet och tycker att hon missat grovt i sin uppfostran av mig eftersom jag vägrar klättra på stegar och pilla med gardinstänger fler gånger per år än nödvändigt, och JA, även i år är det en av hennes gamla avlagda vintergardiner som åkt upp i köksfönstret... Det roligaste med att städa är dock alla böcker som dyker upp på konstiga ställen och i olika högar som man försökt peta undan. Ähum... hittade även ett par biblioteksböcker som skulle ha lämnats in för en halv evighet sedan. Skönt att man administrerar sitt eget bibliotekssystem ibland. Det största problemet är dock att bokhyllorna inte vill räcka till längre och dessvärre finns det inte fler väggar att smäcka upp några på heller. Dilemma. Rensa och slänga/sälja eller knöka in lite till? Det är inte fullt förrän det är fullt liksom... En del skulle jag kunna få in i bibblan på jobbet, som ju är under uppbyggnad, men långt ifrån allt jag skulle behöva göra mig av med passar mina låntagare. Vad ska jag göra med alla böckerna?

2 kommentarer:

  1. Kolla detta! http://www.enannansida.se/bok/2008/11/bookmooch-give-books-away-get-books-you.html

    Jag har inte provat utan bara läst om det på den bloggen. Vore schyst om det funkar.

    SvaraRadera
  2. Bra idé, men jag är nog lite för lat... Tack för tipset!!!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!