måndag 10 november 2008

abstinens

Nu har jag inte varit på jobbet i mitt rätta element på drygt två veckor och förutom några korta avstickare till stadsbiblioteket har jag inte klämt och känt på några böcker på länge. En fördel med att vara på kurs i stan är att man kan strosa hem genom city och fönstershoppa lite. Örebro var verkligen måndagsgrått idag. Ösregn och blåst. Gråkallt både inne och ute, typ. Muntrade upp mig med ett besök på Akademibokhandeln och kände mig genast lite bättre till mods efter att ha fått fysisk bokkontakt igen. Bläddrade och tjuvläste lite i Dennis Lehanes senaste tegelsten, Ett land i gryningen, och nu är jag i valet och kvalet om jag ska köpa den, låna den på biblioteket eller vänta på tomten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!