måndag 3 november 2008

fånigt impad


Jag förstår att det säkert är fånigt att bli impad av tekniken som i många fall är så självklar att man inte tänker på den förrän den inte fungerar. Läste till exempel precis att Telias SMS-trafik i hela Sverige står still på grund av att någon grävt av en kabel i Heby. Någon. Grävt av. EN kabel. Så sårbart är det alltså. En endaste kabel, ett felgräv och vips kan ingen i hela landet skicka eller ta emot SMS ifall man har Telia som operatör. Oj.

Annars är jag fånigt impad av att man kan surfa trådlöst på stadsbiblioteket i Örebro. Jag är förmodligen grymt mycket efter min tid, för man har faktiskt kunnat det ganska länge - det är bara så att jag inte kunnat det, eller förstått hur man gör, typ. Jag erkänner. Sitter och pillar rastlöst med mina studieuppgifter på Kriminalvårdsutbildningen, men miljön är lite för distraherande (Fullt med läsbara böcker överallt!!!). Jag tror inte jag skulle fixa att studera igen. Har noll disciplin. Kanske beror mer på ämnet än mig själv förresten, i alla fall väljer jag att tro det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!