fredag 21 november 2008

klassifikationssystem och önskelista


Egentligen borde man väl skriva något bibliotekariskt om att Kungliga Biblioteket ska överge SAB-systemet och istället övergå till Dewey, men det är fredag, vinet ligger på kylning och en QP-meny håller så sakteliga på att förpassa mig till något slags paltkoma, så jag nöjer mig med att konstatera att jag tror det blir bra.

Med tanke på att det både snöat de senaste dagarna, samt att gradantalet utomhus har letat sig ner på nivåer under nollstrecket på termometern börjar det bli dags att fundera på årets önskelista. Vi har slutat köpa klappar i parti och minut och övergått till någon modern form av julklappsbyte vuxna emellan i vår lilla familj, men önska sig kan man ju alltid... Förutom Dennis Lehanes nya, som jag snällt hoppas på att tomten har med sig finns det en hel del annat jag skulle kunna tänka mig:

Marjaneh Bakhtiari, Kan du säga schibbolet?
Helena Henschen, Hon älskade
Curtis Sittenfeld, American Wife
Bilden från DN

Vad önskar du dig i julklapp?

3 kommentarer:

Tack för din kommentar!