onsdag 2 januari 2008

Gott Nytt Bokår 2008!


Vill passa på att önska alla läsvänner ett Gott Nytt Bokår 2008! Kanske är de eventuella julklappsböckerna redan slut eller kanske återstår det många i högen, vem vet? Vore intressant att veta vad just Du läser just nu. Lämna gärna en bloggkommentar!

Själv läste jag snabbt ut McDermids Bounty och slängde mig raskt över Kjell Erikssons Den upplysta stigen. Jag har läst några Ann Lindell-deckare, men inte från första början utan hoppade på sviten en bit efter mitten. Ska bli spännande att rekapitulera uppsalapolisens liv och leverne från första början. Har kommit knappt halvvägs och tycker det är riktigt bra. Det är bra personporträtt, bra miljöer, bra story (so far!) och spännande upplägg. Det märks att Eriksson har sina rötter i de fackliga leden och att det inte är för intet som han kallas en modern svensk arbetarförfattare. Rekommenderad läsning!
Bilden lånad här.

2 kommentarer:

  1. Har precis läst ut Peter Robinsons senaste, I djävulens sällskap. Han kan vara väldigt ojämn tycker jag, men den här var verkligen läsvärd. Den anknyter bl a till min andra favoritbok av samme författare, I ondskans spår. Det är ett drag som inte är så vanligt hos engelska författare som hos amerikanska. Det ger ofta historien en extra knorr som jag uppskattar. Läs dem om du inte har gjort det!

    SvaraRadera
  2. Har nog inte läst något av Robinson... bra med tips! tack :-)
    //L8

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!