torsdag 24 januari 2008

Att angripa problem på ett bibliotekariskt vis...


I ett svagt ögonblick har jag lovat några vänner att tillsammans med dem springa Tjejmilen i Stockholm. Som tur är äger detta evenemang inte rum förrän i slutet av augusti, så än finns tid att komma i form. Trots det börjar det så smått kännas angeläget att komma igång. Bibliotekarie som jag är har jag så klart börjat med att låna två böcker om att komma igång med joggning och löpning. Det är oftast bra att lära sig teorin innan man övergår till praktiken, vilket problem det än gäller. Tyvärr kommer väl inte böckerna att springa banan runt åt mig, hur mycket jag än skulle vilja, men det är alltid en början...
Förutom springböckerna (som jag i ärlighetens namn bara släpat hem från bibblan än så länge. De står fortfarande kvar i påsen i hallen) håller jag på med Grå själar av Philippe Claudel som handlar om Första världskrigets Frankrike och ett mord som begås i skuggan av all död som finns i skyttegravarna. Den är faktiskt lite småseg, och jag trodde mer av handlingen skulle vara fokuserad på själva mordet och inte massa annat runt omkring. Jag har läst över halva boken och än finns inte tillstymmelse till utredning eller upplösning. Trots allt är jag för nyfiken för att ge upp läsningen, men skulle nog hellre placera boken på romanhyllan istället för deckarhyllan.
Bilden lånad från Norstedts.

1 kommentar:

  1. Heja! Nu får du allt blogga lite om hur det går med den fysiska träningen också och inte bara den teoretiska!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!