lördag 19 januari 2008

bugar och bockar, typ

Jag fick en trevlig utmärkelse i Jonatans blogg, så jag tänker i det här inlägget följa hans exempel och berätta om en annan läsning än just böcker: min bloggläsning.
Här kommer några utmärkelser till de bloggar jag läser med mer eller mindre regelbundenhet och vad jag uppskattar med dem. Bibliotekarie som jag är presenterar jag dem i bokstavsordning.
Måste dessutom passa på att tipsa om ett bra sätt att hålla ordning på alla bloggar och nya inlägg: Pageflakes.

Biblioteksbloggen
Jo, jag vet att det är jobbrelaterat, men ändå bra och intressant läsning som gör att man håller sig uppdaterad på vad som händer i biblioteksvärlden.

Blohm.se
Före detta fotbollspelaren som skriver om fotboll, men även massa annat tänkvärt blandat med en del skönlitterära försök i ett intressant tonläge.

En pangbruds liv och leverne
Min före detta kollega Pangbruden Amie är en ny uppstickare på min personliga bloggtopplista. Här blandas det mesta av det bästa och inläggen bara sprutar ur Amies tangentbord. Hur hinner människan!? :-)

En västernärkings bekännelser
Trots att det kan räknas som en tillbakapassning måste jag ändå erkänna att jag dagligen besöker Jonatans blogg med stor behållning. Även om jag är bortkollrad när det blir allför mycket teologi är det ändå läsning med behållning.

Isobels text och verkstad
Jag kan verkligen inte påstå att jag bekänner mig till Isobels politiska övertygelse, men läser ändock hennes blogg med stor behållning. Aktuella ämnen, både privata och politiska tas upp och diskuteras. Intressant.

Malinbloggen
Bibliotekariekollega från Håbo som skriver om mode och smycken på ett trevligt sätt. För mig som är novis på området finns det mycket att lära och inspireras av.

[Omv] Lite IT - Om kultur och bibliotek i interaktionssamhället
Ytterligare en jobbrelaterad blogg. Länsbibliotekarien Peter Alsbjers informativa blogg om biblioteken i allmänhet, men biblioteken i interaktionssamhället i synnerhet. Very very 2.0.

Shampoo Rising
Oh, I like! Här blandas kultur, litteratur, mat, musik, mode och resor i en fantastisk mix ofta med häftiga fotografier som illustrationer. Måste ha en daglig dos av Shampoo Rising!

5 kommentarer:

  1. Tack för den fina! Bugar mig! Kul att du gillar mina vardagskåserier.. Hur jag hinner? jo istället för att gå ut och röka pausar jag ibland på jobbet med att skriva av mig. Renande faktiskt! Sen skriver jag snabbt, har många års datorvana och texten är redan formulerad. En blogaddict som jag ser numera verkligheten i text istället för bild:-) Fin kväll önskar jag som gillar din blogg med! Massor

    SvaraRadera
  2. Tack för den fina! Bugar mig! Kul att du gillar mina vardagskåserier.. Hur jag hinner? jo istället för att gå ut och röka pausar jag ibland på jobbet med att skriva av mig. Renande faktiskt! Sen skriver jag snabbt, har många års datorvana och texten är redan formulerad. En blogaddict som jag ser numera verkligheten i text istället för bild:-) Fin kväll önskar jag som gillar din blogg med! Massor

    SvaraRadera
  3. Låter nyttigare att blogga än att röka...
    Vi hörs!
    //L8

    SvaraRadera
  4. Kul att du gillar Bibliotekbloggen!:)

    / Biblioleksbloggens admin

    SvaraRadera
  5. Vad kan man säga, öh, jag prövar med "tack"!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!