fredag 11 januari 2008

fast!

Nu har jag verkligen fastnat i Kjell Erikssons underbara värld - eller nja, underbar kanske är fel uttryck med tanke att det är deckare och att det begås massa brutala mord hela tiden... Jag har i rask takt avverkat Den upplysta stigen, Jorden må rämna, Stenkistan och har precis börjat med Prinessan från Burundi. Jag tror det är de jag missat, resten har jag läst hyfsat i ordning, men missade alltså starten. De är verkligen läsvärda och jag rekommenderar dem verkligen!
Annars har det mest blivit barnböcker och igår läste jag för första gången en längre saga utan så många bilder för barnen - och de satt kvar hela tiden! Det är en milstolpe som passeras. Tidigare har sagoböckerna varit väldigt beroende av att det inte varit FÖR mycket text. Kul, men det dröjer nog ett tag innan vi kan börja med regelrätta kapitelböcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!