tisdag 18 augusti 2009

att börja på ny kula


Ibland går det lite överstyr med mitt läsande. Det finns ju så många böcker som jag vill läsa. Och alltid när jag vill läsa mycket, men tiden inte räcker till slutar det på samma sätt: Jag släpar hem bok efter bok efter bok, börjar i den ena efter den andra, men läser aldrig klart. För tillfället ligger det ett helt gäng delvis lästa böcker på olika ställen i både min lägenhet och på andra ställen. Nu har jag börjat lite på ny kula. Efter att ha stått på plats 37 i kön på Örebro Stadsbibliotek på Drottningoffret av Hanne Vibeke Holst fick jag sms om att den fanns att hämta förra veckan. Nu är det dessutom snabblån på boken, så jag måste hinna läsa klart den innan den 26:e augusti. Dessutom är den riktigt bra, så alla andra läsprojekt är lagda åt sidan för tillfället. Kanske var det detta som behövdes för att jag skulle kunna börja på ny kula igen?
Bilden lånad här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!