söndag 10 maj 2009

SATC - Sex and the City

Jag har lyckats fastna i en dvd-box med alla SATC-avsnitten. Ja, inte bokstavligen såklart, men dvd-spelaren i datorn går varm med avsnitt på avsnitt av Carrie, Miranda, Charlottes och Samanthas öden och äventyr på Manhattan. Jag har aldrig varit något superfan, men lite lagom light-fan och tror mig ha sett de flesta avsnitten när de gått på diverse olika tv-kanaler. Nu när jag tittar på de första säsongerna slår det mig hur tidens tand verkligen har satt spår (och nu menar jag inte bara modet och kläderna). Detta utspelar sig alltså FÖRE mobiltelefonernas tid! Carrie måste till exempel ringa hem från en telefonautomat för att att lyssna av sin svarare om mr Big hört av sig. Telefonautomat! Var och när såg du en sådan senast? Finns de överhuvudtaget kvar? Och jag kan inte låta bli att undra om en Carrie av idag verkligen haft en spalt/kolumn i en dagstidning när hon kunnat ha en blogg?

6 kommentarer:

  1. Är det skolådan du har? Nu blir jag avundsjuk!

    SvaraRadera
  2. Låna? Jag vill ha! Hör av mig i så fall... Förresten, vilken mejladress når man dig på jobbet? Behöver fråga en jobbgrej.

    SvaraRadera
  3. Jobbet: lotta.hjelting@kriminalvarden.se

    SvaraRadera
  4. och då är serien från början av 90 talet??

    SvaraRadera
  5. Amie: Var tvungen att info-söka lite eftersom mitt minne inte är det bästa alla gånger....
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Sex_and_the_city
    Tydligen så började det 1998, men det var väl iofs innan den allra värsta mobiltelefonexplosionen och way before bloggandet. Själv skaffade jag min första mobil detta år. KÄnns inte så länge sedan, men när man tänker efter är det ju 11 år den. Huvaligen!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!