söndag 17 maj 2009

Kom loss!


Vi har aktivitetsveckor på jobbet vilket innebär en spännade blandning av olika träningspass, men även en del kulturella inslag. Förra veckan var bland annat Mia Törnblom på ett inspirerande besök. Biblioteksverksamheten finns representerad med ett bokbord med massa biblioteksböcker till utlåning, men även en boksnurra med bytesböcker. Här får man ställa dit något man vill bli av med och istället leta på något nytt läsäventyr som någon är klar med. Än så länge är vi typ två personer som ställt dit böcker... Jag tog tillfället i akt att ställa dit några överblivna böcker från min egen bokhylla som inte fått plats efter flytten. Förhoppningsvis hittas någon av dem av någon annan intresserad läsare. Själv gjorde jag ett spännande bokfynd: Britt-Marie Nordquists Kom loss, tjejer! Joggningsråd för kvinnor i alla åldrar, från 1982 och givetvis med en tjej i tidstypisk joggningsutstyrsel från samma era. Jag hoppas på lite inspirerande läsning nu när Vårruset för i år är avklarat, trots förkylningsuppladdning. Några av strechningsövningarna i boken känns dock som ouppnåeliga dumdristigheter. Man vill ju inte riskera att bli sjukskriven resten av säsongen ;)

2 kommentarer:

  1. Fick lära mig av sjukgymnasten i dag - som för övrigt gav mig mvg i rehabträning :) - att jag inte ska stretcha eftersom jag har så lååånga muskler. Ha ha!

    SvaraRadera
  2. Det kanske är ärftligt genetiskt på något sätt med lååånga muskler? Grattis till mvg:t!!!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!