söndag 5 oktober 2008

mera musik


Tror jag snart måste döpa om den här bloggen till "Lottas bok- och (dåliga)musikblogg", men för att försöka nå upp till min kära lillasysters hippa musiksmak inser jag att jag behöver lite råd och tips. Jag är verkligen helt lost på det här. I drygt två veckors tid har jag lyssnat på en så bra skiva i köket, men har (ointresserad som jag är) inte brytt mig särskilt mycket om att ta reda på vad det egentligen är, utan den har fått snurra på repeat gång på gång. Igår upplystes jag av min äkta hälft om att det tydligen är Neil Young jag nynnat på i takt med kastrull- och diskslamret. Så jag sätter genast upp honom på "gillar-listan" och hoppas vinna några pluspoäng på det. Vad ska jag lyssna på nu för att klättra några pinnhål till från botten? Eller det kanske är fruktansvärt ocoolt att lyssna på Neil Young också - även om det åtminstonte inte är på svenska...

2 kommentarer:

  1. Hm, jag är ledsen att behöva säga detta men Neil Young måste nog också kategoriseras som "ocool" :)

    SvaraRadera
  2. Men ok, jag har inte så cool smak heller, faktiskt. T ex gillar jag Peter Jöback, definitivt inte coolt... Han kommer ju till Örebro om ett tag. Tänkte kanske gå men när jag såg att det var i Conventum arena blev jag tveksam. Inte särskilt mycigt att lyssna på julsånger i den hemska och kalla lokalen.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!