måndag 13 oktober 2008

kan inte säga nej...


Ibland bara ropar böcker efter mig och jag kan inte säga nej. En bedjande bok bara måste få följa med mig hem, även om jag inser med förnuftet att jag aldrig kommer hinna med att bry mig om den så mycket som jag borde. Kanske räcker det att den får komma hem till mig som ett litet miljöombyte, kanske räcker det om jag tittar lite på omslaget, bläddrar lite, uppmärksammar en rad eller två. Kanske räcker det både för boken och mig. Idag fick en hel påse böcker komma hem till mig:


Johanna Ekström, Jag ska vakna stående
Silke Scheuermann, Timmen mellan hund och varg
Nils Erik Forsgård, Heartlands - anteckningar från en resa genom USA
Lotta Olsson, Den mörka stigen
Jonas Modig, Annandagar
Rainer Maria Rilke, Pilgrimsboken (jippie, med parallelltext på tyska och svenska!)
Jag packar inför konferens i Borås några dagar. Kanske får till och med några av böckerna hänga med på en tågresa dit...
(... och ja, texten på bokomslaget ska vara lite suddig...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!