onsdag 15 oktober 2008

blogg från Borås...

Efter en västsvensk sightseeing pga av SJ:s förseningar, landade jag till slut nästan tre timmar försenad i Borås på ett riktigt najs hotell. Idag har jag lyssnat på spännande föreläsningar om bland annat kulturutredningen, omvärldsanalyser, mätverktyg för bibliotek och annat matnyttigt spännande, men det mest intressanta - och det som ligger närmast min egen dagliga verksamhet - var Karin Johansson från Malmö Stadsbibliotek som berättade om ett otroligt spännande projekt: Godnattsagor inifrån. Projektet går ut på att föräldrar i som är frihetsberövade (som kriminalvården uttrycker det) läser in godnattsagor till sina barn. Projektet uppstod efter en engelsk modell, men har modifierats till en egen svensk varian. Jag kommer i skrivandets stund inte ihåg om jag berättat om det tidigare och just nu ska jag vidare på festligheter på Textilmuseet i Borås, så det får räcka för nu med en länk till bloggen som rapporterar om hur projektet fortskrider.

1 kommentar:

  1. Härligt att du hamnade i kultur och modestaden Borås. Vi välkomnar dig in i en exklusiv skara besökare.

    Dessutom är du varmt välkommen att läsa om allt fint som händer i stan på bloggen http://iloveboras.se

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!