onsdag 29 oktober 2008

Bokberoende


Jag är som sagt på tre veckors utbildning i Örebro från och med denna vecka och har redan på den tredje dagen tröttnat på stadens utbud av lunchrestauranger. Ändå är jag inte direkt bortskämd med bra lunchutbud från mina tidigare jobbliv. I Fjugesta hade vi till exempel två pizzerior att välja mellan om Konsums frysdisk inte hade något läckert att erbjuda. På mitt nuvarande jobb har vi en fantastiskt bra lunchmatsal som jag utnyttjar flitigt när jag för det mesta glömt matlådan hemma... Idag gick jag till ett normalt sett hyfsat Kinaställe, men idag hade nog kocken glömt både saltet och kryddorna någonannanstans. Tyvärr. Det bästa med lunchbesöket däremot var att Myrorna ligger precis bredvid och självklart kunde jag inte låta bli att slinka in en sväng. Nu är det här vare sig någon mat- eller modeblogg (eller musikblogg heller för den delen), men jag fyndade en jeanskjol till det facila priset av 45 kronor (Nej, jag tänker inte fotografera mig själv i en spegel och lägga ut bilden här!) - och så klart hittade jag några BÖCKER också: Noveller av Jan Fridegård, ett väldigt fint stilrent pocketband utgivet av Bonniers 1958. Jag hittade även Dikter av Nelly Sachs (tolkningar av storheter som Olof Lagercrantz, Erik Lindegren och Gunnar Ekelöf, mums!)

Det är ju inte som att jag INTE har annat hemma i bokhyllan som jag måste eller vill läsa, men jag måste nog snart erkänna för mig själv att jag är lätt bokberoende. Det kommer säkert inte som någon nyhet för någon. Allra minst för mig själv.

2 kommentarer:

  1. Prova Strike Bowling.. Bästa lunchstället i stan.. med stor buffé som gör att det finns mycket att välja mellan. Stort grönsaksbord, alltid soppa.. mm mm Klart värt ett besök!

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! Har två veckor kvar att luncha på, och ska dessutom ha fantasi kvar att tipsa mina utsocknes kursare om bra matställen. Bäst hittills har Cocothai varit. Kanon-thai-buffé!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!