fredag 23 februari 2007

Sugen på mer Auster...


Nu har jag äntligen läst klart New York-trilogin av Auster och jag insåg nog inte förrän i slutet av sista boken att alla delarna egentligen hänger ihop - fast de känns så olika. En historia med många bottnar, samtidigt som den emellanåt nästan kändes smått banal i sin enkelhet. Kluvet, men bra. Ska beställa Austers Orakelnatten från Bokus. Jag har fått mersmak på hans författarskap.

Nu sitter jag här med en hel bunt böcker från bibblan och vet inte riktigt vilken jag ska börja med. Först och främst är det hypade Martina Lowdens (Som förresten var med i veckans BabelSVT) Allt. Det är en mycket vacker bok från Modernista förlag - en tegelsten med guldaktiga sidor. Jag tror inte det är en bok jag kommer läsa från pärm till pärm, men kanske bläddra lite smått i.
Sedan ligger en nästan bortglömd bok i påsen: Berlinerpopplarna av Anne B Ragde. Jag har hört mycket gott om den och den känns lite mer lättillgänglig än Lowdens ordproduktion, så det får nog bli den norska boken som följer med i sängen ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!