måndag 19 februari 2007

Läslista



Jag har fått i uppdrag av en god vän att skriva en läslista på boktips till honom. Både sånt som jag läst och gillat och sånt som jag tror att han skulle kunna tycka är bra. Spännande uppdrag tycker jag. Som ett första steg har jag kollat i årets Bokreakatalog från Akademibokhandeln och valt ut följande skönlitterära tips:



Jag har ingen större aning om vad han har läst av ovanstående böcker, så jag får tipsa honom om bloggen så han kan surfa in och läsa mina tips. Mer tips kommer inom kort...


2 kommentarer:

  1. Hörru du - hur står det till med genusperspektivet egentligen? Inte en enda kvinnlig författare på din lista.
    /A-K

    SvaraRadera
  2. Nja, jag utgick från Jannes perspektiv... med böcker som jag tror skulle passa honom - men du har rätt, jag ska komplettera med några kvinnor. Jag tror kanske att Marie Hermansson skulle kunna passa.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!