lördag 10 februari 2007

pågående läsprojekt


För tillfället har jag två pågående läsprojekt. Dels försöker jag ta mig igenom Paul Austers New York-trilogi. Det går sådär... Mellan de olika böckerna klämmer jag en deckare. Just nu är det Dennis Lehanes deckare (Vad heter egentligen thriller i plural: thrillrar?, öh, thrillers måste det väl bli - men det låter inte så svenskt) om Kenzie/Gennaro. Inser att de givits ut i helt fel ordning på svenska. Den första boken som kom ut var Svart nåd (2002), men den är den sista i serien om ovanstående deckarpar. Klantigt förlag! I vilket fall som helst är de bra, men ruskiga. De klistrar sig verkligen fast i medvetandet och lämnar inte tanken oberörd. Hu. Några av hans böcker är bland det läskigaste jag läst.
Paul Auster däremot är lite märklig, men bra. New York-trilogin har jag försökt mig på tidigare, men hade inte tålamod och kraft att ta mig igenom den. Funderar som bäst på hur man egentligen ska beskriva den på ett rättvist sätt... Måste be att få återkomma om det. Förresten, det är viktigt att ange sina källor! Bilden på Auster är hämtad
här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!