onsdag 21 februari 2007

kvinnor kvinnor kvinnor



Eftersom jag fått kritik för min alltigenom manliga lista har jag bestämt mig för att publicera min kvinnliga vill-ha-bokrea-lista. Nedan följer några personliga favoriter och en del författarskap som jag är nyfiken på. Jag skulle kunna tänka mig att köpa alla dessa om plånboken var tillräckligt stor... Prisuppgifterna är från Akademibokhandelns katalog.


.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.

På bilden: Inger Alfvén

Christa von Bernuth, Rösterna - Låter spännande med en tysk deckare! (39)


Anne Holt, Det som aldrig sker - En av få Anne Holt-deckare som jag inte tror att jag redan läst. (79)


Val McDermid, Ett fjärran eko - McDermid skriver oftast så kusligt att det knappt går att läsa. (99)


Karin Wahlberg, Sista jouren - Kanske dags att testa Wahlberg? Mycket utlånad på bibblan iaf. (69)


Inger Alfvén, Livets vatten - Länge sedan jag läste Alfvén, men hon brukar vara läsvärd. (79)


Susanna Clarke, Jonathan Strange & Mr Norell - Mest för att den är så snygg! (69)


Siri Hustvedt, Vad jag älskade - Jag har länge varit nyfiken på Austers författande fru. (79)


Johanna Nilsson, De i utkanten älskande - Bra och välskrivande ung svensk författare. (79)


Joyce Carol Oates, Den tatuerade flickan - Otroligt produktiv författare. Hur hinner hon? (79)


Anne Tyler, Ett amatöräktenskap - en kärleksroman får också plats på listan. (89)


Lauren Weisberger, Djävulen bär Prada - Omtalad film som säkert är bättre som bok. (79)


Nu ska vi se om humanisten i mig kan räkna... Med kalkylatorns hjälp borde det bli 839 kr. Får nog kolla Adlibris och Bokus eller helt enkelt dra ner på min lista. Detta var ju dessutom endast den kvinnliga listan.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!