söndag 3 augusti 2008

tyskt mord


Det har varit lite tyst om läsningen ett tag, vilket inte betyder att jag inte läser... bara att jag inte orkar skriva om vad jag läser. Håller fortfarande på med min tyska deckare om den stackars mjölkkontrollanten som far runt på gårdarna i sitt distrikt och försöker klura ut vem som tagit livet av den stackars byhoran - kvinnan som alla männen på gårdarna besökt, utan att någon av dem vill erkänna det. Nu har mjölkkontrollanten himself lyckats gå och bli huvudmisstänkt. Tja, lite farsartat emellanåt kanske, men helt ok. Det som gör den mest läsvärd är att den utspelar sig i mina tyska "hemtrakter" och det är alltid intressant att läsa som ställen man känner till. Det ger en annan dimension till berättelsen. Att den dessutom är relativt lättläst gör inte saken sämre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!