torsdag 14 augusti 2008

sommarläsningen... och lite OS...

För den som läser här och är orolig över att jag övergett bokbloggandet kan jag ge ett lugnande besked: Jag håller på och klurar på ett litet inlägg om de bästa läsupplevelserna i sommar. Det kommer så småningom... men först över till OS!
Eftersom jag jobbar och inte rent praktiskt kan följa allt som händer har jag tydligen gått miste om en upprörd brottar-Ara idag. Måste försöka informationsinhämta lite om det dramat. Annars gick det väl som befarat med Stefan Nystrands medaljdrömmar, i alla fall på 100 frisim. Återstår att se om det kan gå bättre på halva distansen. Mitt första riktiga OS-minne är ett simmarguld från OS i Moskva när Bengt Baron vann 100 m ryggsim. Vi lyssnade på radion i vår Volvo 140 på väg hem från en semestevecka någonstans. Häftigt och spännande! Jag var 8 år och hade precis börjat simträna, så det kanske var därför det var extra spännande. Förutom det sportsliga med Moskva-OS minns jag att jag efter mycket tjat fick en tröja med den söta maskotbjörnen på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!