måndag 4 augusti 2008

på kvällens program...


Första arbetsdagen efter semestern. Känner mig lite seg och trött och tänker nog krypa ner i badkaret senare ikväll och läsa klart min deckare. Gud, så skönt det ska bli!
OM jag blundar kanske jag kan försöka få ett halvsunkigt badrum att se ut så här, men å andra sidan blir det svårt att läsa då...
Liten uppdatering:
Skönt varmt bad som kändes extra bra en sådan här regnig stormig ruskig kväll. Verkligen höstkänsla! Der Milchkontrolleur utläst med ett överraskande slut. Tji fick jag - trodde verkligen att jag förutsett mördaren långt innan hälften av handlingen var färdigläst. Lurad! Lite sorgligt dock... hade hellre sett en annan upplösning och tyvärr, hur mycket jag än försökte blev badrummet inte lika fint som här ovan, utan jag fick som vanligt slåss med fuktigt duschdraperi, en Stålmannen i plast och ett antal tomma schampooflaskor. Dotterns ihärdiga sparkande i väggen dämpades dock lämpligt av den surrande badrumsfläkten som lät som ett flygplan i startögonblicket. Allt detta till trots: mycket avkopplande...

2 kommentarer:

  1. Hade det varit jag så hade jag läst slutet först.. otålig som jag är:-) Lunch någon dag kanske??? För att fira att vi är åter i tjänst

    SvaraRadera
  2. ja, det skulle vara trevligt! Slutet först??? Never! Speciellt inte en deckare. Kommt nicht in Frage!!!
    messar dig om lunch.
    //L8

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!