lördag 9 augusti 2008

OS - sport - stämning

Nu har OS äntligen dragit igång... och tyvärr är det omöjligt att se så mycket som man skulle vilja. Dels på grund av jobbet - och dels på grund av att varje gång jag slår på teven för egen del så är det någon som vill titta på Bollibompa eller ToonDisney. Kanske inte riktigt vad jag hade tänkt mig... Det fanns en tid när jag kunde sitta timme ut och timme in och titta på Eurosport på helgerna, en tid då jag kunde gå på varje fotbollsmatch (dels för att tiden fanns och dels för att det en gång i tiden var hyfsat billigt att gå in på ståplats). När det var OS i Sidney 2000 tog jag dessutom sen semester, jobbade hela juli och augusti för att hela september kunna sitta så mycket jag ville i tvsoffan och kolla på allt jag ville. Med småbarn är förutsättningarna lite annorlunda. Hittills har jag fixat att se:
* ett kort sammandrag av invigningen = boring och väldigt mycket diktaturuppvisning, dessutom är jag föga imponerad av fyrverkerier
* ett kvalheat på herrarnas 100 m bröstsim på storbildsteve inne på Burger King
* en liten del av en ointressant boxningsmatch mellan två killar från några nationer jag inte minns, även detta på Burger King.
*sista 10 minutrarna på André Pops program
*delar av Richard Olssons OS-studioprogram med en speedad Erik Hörstadius som bredde ut sig på alla sätt och vis.
Med andra ord har inte OS-stämningen infunnit sig på riktigt och jag vet inte om jag fixar att gå upp klockan 04.00 imorgon bitti för att se Michael Phelps i ytterligare ett försöksheat i jakten på att nå 8 OS-guld i simning i ett och samma OS. Känns mer rimligt att försöka vakna klockan 8 för att se Susanne Ljungskog i linjeloppet på cykel. Vi får väl se hur det går...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!