onsdag 4 augusti 2010

kanske kanske


Jag är lite sugen på att försöka skaka liv i bokbloggen igen, så jag tror jag ska göra ett försök att hitta lite inspiration. Vi får se hur det går...

Sommaren har trots flytt och massa annat pyssel faktiskt bestått av en himla massa läsning också. En salig blandning mellan lätt- och svårsmält, mest lättsmält som deckare deckare deckare. Det var väl kanske inte den senaste (för mig iaf, även om den har något år på nacken) Liza Marklund som lämnade de mest bestående intrycken, utan det var bekantskapen med Karin Alfredssons Ellen Elg i boken 80 grader från Varmvattnet som lämnar spår som stannar kvar. Jag var tvungen att klicka mig in på Bokus och beställa en till Ellen Elg-bok.

Om några veckor ska vi träffas i bokcirkeln och diskutera 80 grader... och jämföra den med Ian Rankins Öppet hus. Det ska bli spännande att höra av de andra tycker! Vad jag själv tycker? Jag har inte läst Rankin förut, så jag vet inte om han alltid brukar vara så trist som i den här boken, som är bland det mest oengagerade och oangelägna jag läst på länge. Dessutom med ett alldeles för öppet slut som gör att man mest blir irriterad. Alfredssons bok var raka motsatsen!

2 kommentarer:

Tack för din kommentar!