måndag 23 augusti 2010

I väntans tider...


Efter att ha läst på Bokhora-bloggen och på några fler bokbloggar jag följer, att Denise Rudbergs nya bok Ett litet snedsprång skulle vara något helt annat än vad hon brukar skriva, blev jag lite nyfiken. Jag har aldrig läst Rudberg, och är väl inte så otroligt sugen på hennes chic lit-böcker, eller också har jag kanske för många fördomar om hennes böcker. Bokhora-bloggen skriver i alla fall så här som inledning. Nu har jag som sagt inte läst henne innan, men nog haft en viss föreställning om hennes böcker. Den här nya som tydligen beskrivs som "elegant crime" (Någon som hört den genrebeskrivningen förut?) verkar vara något helt annorlunda. Varför inte testa tänkte jag och surfade in i Örebros bibliotekskatalog för att köa. Örebro kommun har köpt 3 exemplar sammanlagt, utspritt på 3 olika bibliotek och jag har nu plats 40 i kön. Det ska bli spännande att se hur många veckor (månader?) det tar innan det blir min tur... men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge brukar det ju heta. Dessutom har jag en hel del annat som ligger i hyllan och väntar, så det går ingen större nöd på mig.


Bilden är från Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!