måndag 9 augusti 2010

Kvällsläsning


I väntan på SVT:s Fotbollskväll för att återigen påminna om ÖSK:s deprimerande förlust mot Malmö FF i lördags tillbringar jag en timme i soffan med lite läsning. Sommarens semesterlästakt är ett minne blott. Det är ett betydligt lägre lästempo som innfunnit sig. Inte så konstigt med tanke på att man måste hinna jobba också...

Idag hann jag precis in på bibblan innan de stängde för att hämta en bok jag väntat på ett tag: Lena Kallenbergs Södermorsor. Den låter lovande, men först ska jag läsa klart Marian Keyes, Anybody Out There. Det var många år sedan jag läste Keyes och jag måste erkänna att jag varit aningens trött på chic lit efter att förmodligen ha överkonsumerat genren under en period, men på tältsemestern plöjde jag This Charming Man och blev lite sugen på den där lättsamma tonen igen. Visst det ordnar sig för det mesta på slutet och (nästan) alla blir lyckliga, men det är en hel del lite djupare teman som behandlas också. På ett bra sätt. Dessutom är de lagom enkla på engelska, så till och med undertecknad fixar dem...

För övrigt är jag ganska nöjd med att ha kommit igång i spåret igen! Även om jag bara är uppe på 3 km-nivån so far, men det ska bli mer. Ska bara skynda långsamt!
Bilden är från Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!