fredag 18 december 2009

juletider


Äsch, jag har bara tappat sugen lite... kanske blir det fler luckor, kanske inte, men dagens lilla inlägg handlar om vår nystartade bokcirkel. Vi träffades första gången igår och 4/6-delar av gruppen var närvarande och pratade om Karolina Ramqvists bok Flickvännen. Om vi kom fram till något? Tja, det vet jag inte, men jag uppfattade det som om vi alla tyckte det var intressant läsning. En av deltagarna bloggar på na.se, och ett inlägg om vår bokcirkel kan man läsa här (Det går inte att direktlänka, så man får scrolla ner en bit för att se en bild på oss deltagare...) Nästa gång vi ses i början av 2010 ska vi diskutera nobelpristagaren Herta Müllers bok Hjärtdjur. Hmm, jag har den faktiskt på jobbet på orginalspråk, men frågan är om jag orkar läsa den på tyska... (och ha behållning av den).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!