måndag 7 december 2009

Lucka 7


Dagarna går så fort att jag knappt hinner med... Ligger lite efter lucköppnandet, men här kommer i alla fall boktipset i lucka nummer 7: Det var inte mitt fel - om konsten att ta ansvar, av Ann Heberlein.

Den här superintressanta boken tänkte jag läsa i somras och hade tom lånat hem den från jobbet. Började läsa med stort intresse, men insåg efter några sidor att läsaren innan mig gjort massa understrykningar av allt som tydligen uppfattats som intressant (och det var typ det mesta...), så jag klarade inte av att läsa boken fullklottrad med någon annans tankar och uppfattningar om texten.

Boken tar upp frågan om människor som vägrar ta ansvar för sitt eget liv och som hela tiden vill ha någon annan eller något annat att skylla på att livet är som det är eller blev som det blev. Det handlar om etik, moral och medmänsklighet och det handlar om att ta ansvar och ställning för sitt eget liv. Det får nog bli ett eget pocketexemplar av den här boken, inte något välläst exemplar från biblioteket - i alla fall inget med understrykningar. Fy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!