söndag 13 december 2009

kombolucka 12 och 13


Lucka tolv var lika tom som dotterns nionde lucka i chokladkalendern... Väldigt mysko enligt henne själv. Min adventslucka är inte lika mysterisk och förtidsöppnad, utan jag kan bara skylla på ren lathet - inte något chokladsug...
Dagens kombolucka har lite samma tema som Familjens projektledare säger upp sig... och innehåller boken Skriet från kärnfamiljen av Tinni Ernsjöö Rappe och Rebecka Edgren Aldén. Det handlar om jämställdhet och demokrati på hemmaplan, att både mammor och pappor ska tillåtas att båda vara föräldrar samt hinna med sina arbeten, på lika villkor. Författarna skriver också bloggen med samma namn som boken, som jag följer med stort intresse (Min enda kritik är att den är något storstadsfokuserad ibland...) Rekommenderar den varmt! En annan blogg på samma tema som jag gärna läser är Networking-bloggen. Den har några fler skribenter som turas om med inläggen och har perspektiv på familj och jämställdhet både från storstad och landsbygd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!