tisdag 1 december 2009

Lottas Adventskalender







Jag utmanar mig själv med att ge mig ett nästintill omöjligt uppdrag, med tanke på den senaste tidens inaktivitet här på bloggen... Men, vem vet, det kanske går vägen trots allt!? Eftersom det är 1:a december idag och advents- och jultider kör jag igång med en slags adventskalender. Varje dag (!) fram till julafton kommer jag att tipsa om en bok som jag skulle vilja läsa, eller som jag tycker verkar bra. I första hand kommer jag försöka lyfta fram lite annorlunda (i mitt tycke i alla fall) faktaböcker, som kanske inte hittar fram i allt bokbrus annars.



Dagens första lucka innehåller:
På baksidan utlovas att boken ger ett vattentätt system av rutiner och verktyg som hjälper läsaren att lyckas på den nivå där arbetet faktiskt sker: på skrivbordet och i huvudet. Enligt röster om boken är det en bra bok för att "slå bort små stressbomber i huvudet genom att man lär sig prioritera" och den är "lättläst och ger konkreta förslag på hur man ska få ordning på sina papper". Det låter fantastiskt tycker jag!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!