tisdag 2 september 2008

trist hösttradition


Jag vet inte vad det är med mig och läsning på hösten egentligen... Det slog mig precis att jag är inne i en period av lästorka och när jag tänker efter var det precis likadant förra hösten. Jag påbörjade bok efter bok, men kom ingenstans. Det lossnade inte förrän jag köpte Gröndahls Röda händer på Bok- och biblioteksmässan i Göteborg. Det verkar som om det blivit en trist hösttradition av läslågsäsong i mitt läsliv. I och för sig har det varit mycket annat med uppstart på jobbet, träning, småbarnsliv med trotsig snart fyraåring och ett hem som överfaller en med arbete så fort man sticker näsan innaför dörren. Det rullar på med andra ord, bara inte med läsningen...
Bilden lånad här.

1 kommentar:

  1. Trist.. livet känns alltid fattigare när man inte läser tycker jag. själv har jag inget läsvärt hemma så jag ströläser lite här och där i gamla godingar:-)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!