tisdag 23 september 2008

5 frågor




För en gångs skull nappar jag på en enkätutmaning från Pangbruden (känner mig fortfarande lite bränd efter att ha kommit ut ur garderoben angående min musiksmak...)

5 platser där jag varit på semester: Malta, Italien (Rom, Neapel), Tyskland (typ överallt i Schleswig-Holstein - Nordtyskland), Norrland/Ammarnäs, Stockholms skärgård.


5 jobb som jag har haft: Campingvakt på Gustavsvik, Köksbiträde i storkök, Flyghavreplockare, Bokrecensent, Bibliotekarie


5 saker som ALLTID finns i min handväska: Gillar inte handväskor... ett nödvändigt ont att stoppa saker i som inte får plats i fickorna, men brukar ha plånbok, nycklar, mobil(er), skavsårsplåster, ob


5 saker i min frys: massor av is - både sån man gör själv och sån som uppstår av sig själv... hembakt bröd, lingon som jag använder med andakt eftersom jag aldrig kommer ut i skogen för påfyllning, pommesfrites, broccoli


5 saker i min bil: Fem tomma och halvtomma kaffemuggar från McDonalds som jag skämmer bort mig med om/när jag tar bilen till jobbet. (+massa annat skräp, tomma CD-fordral, övergivna vantar och gamla bilkartor och vägbeskrivningar)


Uppdatering: Nu har jag även utspillt kaffe på bilgolvet. De tomma kaffemuggarna visade sig inte vara fullt så tomma som jag trodde... Några fina kurvtagningar bara - sen spred sig en frestande kaffedoft i hela bilen.


3 kommentarer:

Tack för din kommentar!