torsdag 10 juli 2008

orutinerat


Vi var på Vinön och solade och badade idag. Vilket fantastiskt ställe! Lagom långt att åka, ca 6 mil från stan. Mysigt med färjan över. Fin strand och lagom mycket folk. 18 grader i Hjälmaren är i minsta laget, men helt ok. Skönt svalkande. Förra sommaren tror jag vi var och badade en endaste gång. Med tanke på vädret blev man ju blöt så fort man stack ut näsan utanför dörren - så ligga vid en sjö var knappast nödvändigt. Bara kallt. Så jag skyller på förra sommarens dåliga väder för att jag var så orutinerad att jag inte tog med något att LÄSA. Hur kan man glömma det? I och för sig hade jag jämnt skägg med att hålla koll på två badsugna barn totalt orädda för vatten, som trots både mor, far och morföräldrar höll oss alla väldigt sysselsatta. Jag hade nog bara klarat av att läsa en serietidning som inte kräver någon större koncentration för att hinna med badbevakningen - även om min simultanförmåga är ganska välutvecklad vid det här laget...

Väl på ön upptäckte vi att the one and only Stefan Andersson som jag skrivit om tidigare hade varit på Värdshuset på Vinön och spelat, IGÅR! Bad timing!
Bilden härifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!