lördag 27 oktober 2007

Stieg Larsson - igen!

Jag fortsätter tjata om Stieg Larsson och Milleniumdeckarna. I torsdags gjorde jag årets fynd när jag handlade den avslutande delen Luftslottet som sprängdes Akademibokhandeln för 119 kr! De har höstrea just nu och jag förväntade mig reapriset 149 kr, vilket är hur billigt som helst, men eftersom de dessutom hade medmera-medlemsdagar blev det ytterligare rabatt och det slutade med att jag gick hem med en bok som nästan var gratis... nåja, 119 kr för en tjock inbunden bra bok är faktiskt nästan gratis.
Om jag har lyckats låta bli att börja läsa den? Nästa fråga tack!

Förutom mina egna böcker har jag fått en nostaligikick och återupptäckt de gamla hederliga Pixi-böckerna, eller småböckerna som vi sa när jag var liten. Fyndade en hel bunt sådana för några veckor sedan på Bra & Begagnat och upptäckte att det finns en hel del som jag skulle vilja läsa igen. Ska försöka gräva runt lite på föräldrarnas vind, men jag misstänker att vi gav bort dem när vi inte tyckte det var så roligt att läsa småböcker längr, utan övergick till Kitty-böckerna och Fem-deckarna och massa annat spännande. OM det är någon som läser detta och råkar ha ett exemplar av "Ludde kommer alltid för sent" eller "Lottas dagbok" som de vill bli av med, tar undertecknad med tacksamhet emot eller betalar en liten slant för...

1 kommentar:

Tack för din kommentar!