torsdag 11 oktober 2007

Nobelpriset!




Inser självklart att jag är hopplöst sent ute med att lägga ut nyheten om årets litteraturpristagare... Som ursäkt kan jag skylla på att jag varit på en intressant konferens i Borås. Tja, Doris Lessing, vad ska man säga. Trevligt att det för en gångs skull är någon som är hyfsat välkänd och som vi faktiskt har en del böcker av på biblioteket. Det är alltid tråkigt att inte kunna erbjuda några böcker när ivriga låntagare vill läsa nobelpristagaren. På Lekebergs bibliotek finns en hel del böcker att läsa av Doris. I skrivandets stund finns faktiskt en del av dem till och med inne.
Bilden är lånad här.

5 kommentarer:

  1. Som skönlitteratursilliterat (finns det ordet?) känner jag faktiskt till Lessing, men hade förknippat henne med tantlitteratur (inte så fint formulerat), men jag fick lära mig många saker idag av alla program som kommenterat hennes böcker.

    SvaraRadera
  2. Tja, det är nog ganska långt ifrån "tantlitteratur" Vad är förresten det? Alltid trevligt att lära sig något nytt :-)
    Du missar väl inte mitt webbtips om Bokcirklar.se? Ett Facebook med innehåll borde väl vara något för dig... //L8

    SvaraRadera
  3. Usel kategoribenämning, jag vet. Jag tänkte nog på litteratur som Sidney Sheldon eller vad människan heter.

    Nej, jag har inte missat det, men Facebook har gjort sitt i det Jonatanska livet. Då finns andra roligare sidor.

    SvaraRadera
  4. Nu var det ju inte Facebook jag tipsade om, utan: bokcirklar.se Check it out! :-)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!