torsdag 3 maj 2007

Läckberg igen


Det är väl säkrast att lugna oroliga läsare med att Läckbergs Tyskungen är åtbördad till sitt rätta hem: Lekebergs bibliotek. Alla köande läsare kan vara lugna... Dessutom kan jag avslöja att den var riktigt bra. Oerhört mycket bättre än föregångaren Olycksfågeln, som väl mest måste ses som ett olycksfall i arbetet. Kanske kan man ha smärre invändningar mot det något pratiga språket och vissa återkommande uttryck och anglifieringar som jag stör mig lite på.

Dagens läsning har annars bestått av en inspirerande Brödbok. Är lite sugen på att ge mig på att baka bagels någon dag... Boken finns tyvärr inte att köpa längre, annars hade jag önskat mig den i födelsedagspresent. Titeln känns ju ganska lovande: Matbröd - du alltid lyckas med

På jobbet har jag suttit och klurat över att få bibliotekskatalogen med det föga upphetsande namnet OPAC i sökbart skick. Är hyfsat nöjd i alla fall, men det kan bli mycket bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!