söndag 6 maj 2007

deckare deckare deckare


Läste precis ut en ny norsk deckare som faktiskt var riktigt bra - men skrämmande nog kommer jag inte ihåg namnet på vare sig författaren eller titeln på boken... Ranelid skulle förfasa sig över min konsumtion om han visste. Nåväl, känner själv att det blivit lite väl många kriminalberättelser den senaste tiden, så under dagen har jag påbörjat både Hustvedts Vad jag älskade och Larkins Finding George Orwell in Burma. Får se vilken av dem jag fastnar mest för. Har i och för sig inga problem med att läsa flera böcker parallellt.

Efter att planlöst mest zappat runt på radiokanaler till och från jobbet har jag äntligen fastnat för en riktigt bra ljudbok: Män som hatar kvinnor av Stieg Larsson. Känns som jag är den sista att läsa denna välskrivna bok. ALLA pratar redan om del tre.
Bilden är lånad från Dagensbok.com, som jag antar i sin tur lånat den från Expo...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!