tisdag 29 april 2008

Nice!




Det är härligt att äntligen ha hittat en bok som gör att man längtar till att krypa ner i sängen på kvällen. Det känns som att Nesser-deckaren En helt annan historia är en sådan bok, och det var faktiskt ett bra tag sedan som jag hade en sådan i händerna. Trots det kan jag inte förstå varför jag kväll efter kväll blir hängandes framför datorn. Det resulterar bara i att jag läser i sängen till boken slår mig i huvudet någon gång framåt 23.30-tiden. Det är lite sent när man ska upp vid 6 på morgonen. Som tur är har jag en vänlig väckarklocka som väcker mig med en uppiggande kopp kaffe på sängen. Brukar slörpa i mig den lite halvliggandes med åtminstone ena ögat uppe, så går det aningen lättare att svänga benen över sängkanten ner på golvet.


På jobbet importerar jag LIBRIS-katalogposter så det står härliga till. Trots att jag i stort sett enbart sitter framför skärmen och fixar till bibliotekskatalogen går det sakta framåt. I denna takten känns det som om vi kommer kunna inviga biblioteket någon gång 2015 eller så. Inte roligt... Bara att bita ihop och ta nya tag.
Bilden lånad här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!