söndag 27 april 2008

spridda skurar


Ja, nu menar jag ju inte vädret, även om det verkligen hängt regn i luften idag... Nej, spridda skurar syftar på mitt väldigt spridda och improviserade läsande just nu. För tillfället har jag en väldigt splittrad läsning och överdriver inte om jag säger att jag har typ fem påbörjade böcker på spridda ställen i lägenheten. Suck. I perioder när det är mycket runt omkring har jag svårt att koncentrera mig på en bok. Under kvällens långdragna nattprocedur inne hos dottern satt jag en halvtimme och läste i Håkan Nessers andra Barbarottideckare, En helt annan historia, och jag tror faktiskt det var tillräckligt länge för att jag verkligen skulle komma in i den, den här gången. Om jag inte missminner mig har jag läst det första kapitlet tre gånger utan att komma någon vart. Nu ska jag verkligen försöka att inte ströläsa massa annat, utan enbart ägna mig åt Nessers fantastiska värld med sitt finurliga språk, och försöka att koppla ifrån att jag stör mig aningens lite granna på att han skriver Kymlinge när han likagärna kunde ha kallat stan för Kumla...

Tips: Nessers hemsida är trevlig, informativ, rolig och läsvärd!

1 kommentar:

  1. Visst är det lite stressande när man bara påbörjar och påbörjar. Innan helgen hade jag tre olika böcker som drällde halvlästa. Nu har jag bara en men den vet jag inte var den är *fniss*

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!