lördag 29 september 2007

Mässan med mera...


Årets happening: Bok- och biblioteksmässan i Göteborg äger som bäst rum och jag besökte cirkusen igår tillsammans med några kollegor. Vilken kommers! Trevligt, men mycket folk, rörigt och svårt att hitta. Gjorde dock en del fynd, bland annat några kokböcker och en ny roman av Jens Christian Gröndahl (Hittar inget sånt där danskt ö - men korrekt stavat ska ha givetvis ha en sådan bokstav.) : Röda händer. Har läst ett femtiotal sidor och är redan fast. Borde vara ett tydligt tecken på att den värsta lästorkan är över. Jag har varit riktigt duktig och lämnat tillbaka alla "måste-böcker" till biblioteken, så nu ska jag bara koncentrera mig på det jag verkligen vill läsa, inte sånt jag borde läsa. Lättare sagt än gjort ibland.

Och för er som tror att min bortovaro härifrån berott på ett alltför överdrivet besökande på Facebook kan jag bara säga: Tja, kanske... men jag tror inte det är dags för någon direkt intervention. Nyhetens behag har lagt sig.

2 kommentarer:

  1. Usch, vad avundsjuk jag blir. Jag skulle också ha velat vara där, men du vet hur det var med mig.

    Jag fick intrycket att bokmässan inte var den mest spektakulära händelsen i år, inga särskilda skandaler eller succéer. Det verkade vara en mycket lågmäld stämning enligt de radioprgram jag lyssnade på. Har jag rätt?

    Skönt att du slapp utnyttja min expertkompetens i fråga om Facebook-avprogrammering ;)

    SvaraRadera
  2. Nja, lågmäld händelse vet jag inte - men inte direkt något revolutionerande vare sig inom bok- eller biblioteksvärlden. I alla fall inte som jag märkte. Jag tyckte mest det var oerhört mycket folk och rörigt. Är inte så kompatibel med stora folksamlingar.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!