söndag 30 september 2007

boklån och biblioteksbesök


Igår gjorde vi ett besök på Stadsbiblioteket i Örebro igen. Fram till nu har jag mest släpar hem bilderböcker från mitt jobbarbibliotek till mina barn, men sedan en tid tillbaka har vi börjat gå till biblioteket här i stan för att de ska få välja lite själva. Det är ganska kul att se vilket urval det blir när de plockar utan att jag lägger mig i allt för mycket. Evelina brukar resolut gå fram till närmasta bilderbokstråg med småböcker (typ Emma, Totte, Miffy osv.), grabba tag i så många hennes hand kan greppa om och så har hon valt klart. Viggo kollar lite mera noggrant, och fastnar förvånansvärt ofta för "konstiga" böcker som folksagor från andra länder med svartvita illustrationer. Jag brukar försöka smyga med lite bilderböcker som jag tycker är trevliga att läsa... Ett besök på Stadsbiblioteket i Örebro innefattar även ett givet besök på fiket, Mummel & Mums på ovanvåningen. Går vi till bibblan en lördag brukar det oftast sluta med att vi käkar lunch och leker lite. Trevligt. En skön lördagsutflykt helt enkelt.
bilden är lånad från Örebro Stadsbiblioteks hemsida och föreställer hyllorna inne på bibblan.

1 kommentar:

  1. Apropå ingenting: min blogglänk fungerar inte. Den skall vara "http://typ.nu/blogg".

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!