söndag 29 juli 2007

oj oj oj




Jag kunde inte hålla mig till jag kom över ljudboken. På tre dagar har jag nu klämt Stieg Larssons Flickan som lekte med elden. Igår kväll kunde jag inte förmå mig att släcka lampan förrän 01.00 och då fick jag verkligen tvinga mig själv. I morse var jag en dålig mamma och lät barnen se på Bollibompa jättelänge så att jag kunde sitta hyfsat i lugn och ro (framför teven jag också...) och läsa klart boken. Vilken story! Egentligen är det maken som läser boken, men efter att den legat framme på hans favoritläsställe (=toaletten) började jag smygläsa och vips så var jag fast. I lördags kivades vi om vem som egentligen skulle få läsa i boken, men eftersom det faktiskt var jag som betalat den ansåg jag mig ha företrädesrätten. Såklart.


Nu ska jag grabba tag i Kehlmanns bok igen, och äntligen försöka koncentrera mig på att komma igång med Allende, men efter att ha sett på Pip-Larssons ikväll tillsammans med kidsen drabbades jag av svår läsnostalgi och måste nog försöka hålla mig ifrån biblioteket så att jag inte faller för frestelsen att låna hem Edith Unnerstads fantastiska böcker om den härliga famljen Larsson med alla sina Pip-kastruller. Tror förresten att jag har ett gammalt utrangerat exemplar i min egen bokhylla - måste rusa ut och kolla *svisch*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!