söndag 22 juli 2007

Erkänner...


... Jag har ännu inte börjat på Isabel Allendes bok. Det kom annat emellan. Fortsätter traggla på med Die Vermessung der Welt. Har kommit halvvägs ungefär. Den är bra, underhållande och lite spännande, men den största anledningen till att jag inte fallit pladask för den är nog att den är så naturvetenskaplig. Den handlar bl a om en vetenskapsman och upptäcksresande som är ute i världen och mäter saker, upptäcker nya arter osv. Jag är ju verkligen ingen naturvetare, utan humanist ut i fingertopparna. Men, men, jag kämpar vidare...

Det som kom emellan Allendes bok var en gammal ungdomsbok som jag alltid velat läsa, men som jag inte kom mig för att läsa på den tiden man fortfarande räknades som ungdom. Jag låg hemma och var sjuk i början av veckan och lyssnade på sommarlovsteater och fastnade direkt: Det var en dramatisering av Cynthia Voigts bok Den långa vägen hem. Var tvungen att låna den när jag var på Stadsbiblioteket senast. Det visade sig vara en riktigt sträckläsningsbok, så nu när den är färdigläst ska jag börja med Allende ikväll. Tror i och för sig att det finns en fortsättning på Voigts bok, men det får jag ta mig an längre fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!