fredag 30 mars 2007

Tracy Beaker rules!


Jag brukar blanda skön-, fack-, barn- och vuxenböcker hej vilt och senaste ungdomsboken jag läste (faktiskt sträckläste till 23.30 en kväll...) var Jacqueline Wilsons senaste bok om Tracy Beaker: Tracy Beaker i huvudrollen. Jag har läst Wilsons serie om "tjejerna" tidigare (Kära tjejer,Tjejer i tårar, Tjejer på stan osv) och gillat dem. Tror jag även skulle ha uppskattat dem när jag varit i samma ålder som den de riktar sig till. Tracy Beaker föll mig så i smaken att jag faktiskt ställt mig i kö på bibblan på de tidigare böckerna om henne. Tracy är någon slags blandning mellan Pippi Långstrump och Anne på Grönkulla, men i modern tappning. Jag blev helt klart nyfiken på mer...
Annars kanske det är dags att avslöja att den hemliga boken nedan är Karin Fossums senaste: Brott. Rekommenderas varmt, men den som väntar sig en spännande deckare blir nog besviken. Det är mer formen jag är imponerad av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!