onsdag 21 mars 2007

hemligt bra sträckläsning!

Jag har sträckläst en himla bra bok de senaste dagarna. Vet inte om jag kan skriva vilken eftersom det är en recensionsbok som inte har släppdatum förrän nästa vecka. Jag kan i alla fall avslöja följande: den är annorlunda, spännande (utan att vara en regelrätt deckare) och skriven av en norsk välkänd författare... Speciellt uppskattade jag det annorlunda berättargreppet. Fortsättning följer för den som är nyfiken :)
Det var länge sedan jag tog mig tid att i stort sett sträckläsa en bok. Det har verkligen sin tjusning när man kan försvinna helt in i en annan värld. Önskar att jag fick tillfälle att göra det lite oftare, men det hänger ju dels på att jag kan hitta en tillräckligt intressant bok att försjunka och dels på yttre omständigheter som sjuka/friska barn och orken att sträcka sig efter fjärrkontrollen på kvällen och trycka på off-knappen.

2 kommentarer:

  1. Kan man se fram emot en recension i NA inom kort kanske? A-K

    SvaraRadera
  2. Japp, det kan man! Har fått tummen ur nu och skickat in en ljudbok, samt håller på denna som har första släppdatum 28/3.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!