onsdag 7 mars 2007

Dagens läsning




Jag har planerat att ge mig på George Orwells 1984, som jag har ett svagt minne att jag skummade igenom på högstadiet. Känns som om jag verkligen vill läsa den och inte bara ha svaga aningar om att jag kanske har läst den.


Än så länge har jag inte kommit mig för utan veckans läsning just nu är Colombines kyss av Adriana Lisboa. Det är roligt att för en gångs skull läsa en bok från en annan bokvärld än den svenska eller anglosaxiska och denna är inte alls konstig, svårläst eller speciell bara för att den är från Brasilien. Sedan är det klart att det kanske inte är riktigt alla hänvisningar och underliggande betydelser som man förstår eftersom den brasilianska kulturen inte direkt är min hemmakultur, men än så länge är det en bra bok. Har som "projekt" i år att läsa färre deckare, fler klassiker och fler böcker från andra språkområden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!