måndag 10 mars 2008

bibliotekssamarbete

Nu vidgar jag vyerna från mitt eget läsande en smula för att ta upp ett för mig angeläget ämne som jag läste om i dagens genomgång av mina bloggfavoriter.
I bästa Biblioteks 2.0-anda så börjar fler och fler regioner och län att samarbeta kring bibliotekskataloger, OPAC:s, webblösningar osv. Umeås Minabibliotek.se är ett bra exempel. Länsbiblioteket i Östergötland har börjat en genomgång och förstudie och nu är även Uppsala på G, läs mer här. Vad händer i Örebro Län? Finns det något intresse i kommunerna för att driva på ett sånt här samarbete? Som tjänstledig kommunanställd har jag inte full koll på om de här frågorna diskuteras eller diskuterats, men upplys mig gärna om det är någon som har koll på läget.

1 kommentar:

  1. Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my site, it is about the CresceNet, I hope you enjoy. The address is http://www.provedorcrescenet.com . A hug.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!