fredag 14 mars 2008

Återigen...

Återigen har jag misslyckats med att läsa en bok under tidspress. Jag ska nog helt enkelt inte låna böcker på snabblån på stadsbiblioteket. Det funkar inte för mig. Så är det. I alla fall just nu. Senaste försöket var Peter Kihlgårds omtalade Kicki & Lasse, som faktiskt verkar bra och som jag kommit hyfsat bra in i, men på kvällarna är det helt enkelt enklare och mer lättillgängligt att krypa ner mellan lakanen och kolla in ett nytt avsnitt av Emmerdale. Bekväm, moi? Ska krypa tillbaka till bibblan imorgon och lämna tillbaka den olästa boken och säkert betala några kronor i böter som en helt normal låntagare. Någon gång önskar jag att någon kunde göra en undersökning på om bibliotekarier är slarvigare än genomsnittet med att lämna tillbaka sina biblioteksböcker...

5 kommentarer:

  1. Åhh vad kan slå gamla hederliga hem till gården:-)

    SvaraRadera
  2. Vi kan bilda en klubb du och jag: "Bibliotekarier som inte kan lämna lånade böcker i tid". Det bästa bibliotek infört på sistone är övertidsvarningen! Den tjänsten har sparat pengar åt mig.

    SvaraRadera
  3. Ale:
    Ja, övertidsvarning är en fantastiskt uppfinning! Önskar bara att fler bibliotek kunde införa det som sms-tjänst, men man får väl vara glad åt det lilla :-)

    Pangis:
    Emmerdale är tryggt och skönt att titta på en kväll när inget annat finns på tv. Att få knacka på hos sina "kompisar" i byn är hemtrevligt. Vadå, är det bara på låtsas...!??? Inga riktiga vänner...!?? Va!? Undrar om jag lever mig in lite för mycket, möjligtvis?

    SvaraRadera
  4. hejsan lotta! jag har hittat din blogg. kul tycker jag. allt bra med dig??
    /Inger G

    SvaraRadera
  5. Kul att du hittat hit. Skriver lite, lite då och då :-) Vi hörs!
    kram
    Lotta

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!