söndag 10 februari 2008

Bokrean närmar sig...

Så här i februari är det nog många med mig som ser fram emot årets Bokrea! Än har jag inte fått syn på några reakataloger, men det borde nog börja komma några snart. Jag är dock inte så besatt att jag står och hänger på låset vid midnatt. Visst kan man göra fynd, men inte så pass att jag tycker att det är värt att missa en god natts sömn längre. Ett av mina mysigaste bokreaminnen är dock när maken och jag nykära besökte alla nattöppna bokhandlar bokreanatten 1994.
Genom åren har jag insett att jag aldrig hinner läsa alla bokrearomaner som jag släpar hem (förutom alla andra böcker jag släpar hem från bokhandlar, antikvariat och biblioteksbesök) så jag försöker vara måttlig när jag handlar. I år är jag heller inte ute efter fynd till mig själv i första hand, utan mer böcker till biblioteket som jag håller på att starta upp på jobbet. Det går ju åt en del...

Hemma har jag börjat inse att jag inte kommer att hinna läsa McEwans Försoning på korttidslån, utan jag får nog lämna tillbaka och gå och se filmen istället. Istället fastnade jag i Kerstin Ekmans underbara värld återigen när jag insåg att jag faktiskt inte läst tredje delen i Vargskinnet-trilogin, Skraplotter. Hon kan verkligen konsten att berätta en historia!

7 kommentarer:

  1. Du får gärna ett långtidslån av Försoning om du vill läsa den. Tyvärr står den och samlar damm och fin aska från kakelugnen hemma hos mig.
    Jonatan kan kanske förmedla den, eller hans lille bror...

    SvaraRadera
  2. Lille bror kommer nog in med boken endera dagen...

    SvaraRadera
  3. Jag jobbar ju inte i Fjugget längre, så enklast är kanske att skicka den via Jonatan (är inte säker på att jag vet vem brorsan är...)? Mejla mig på lottahj@yahoo.com så fixar vi det - om du fortfarande vill låna ut den? :-) //Lotta

    SvaraRadera
  4. Bokrea i antågande.. yeees äntligen har haft lästorka ett tag.. Här i Kumla brukar bokrean vara bra så den ser jag fram emot.

    SvaraRadera
  5. Hmm, jag behöver nog lite roliga faktaböcker som tips. Det är så svårt att få tag på bra faktalitteratur.
    Kan du hjälpa mig?

    Skönlitteraturen står i vägen för det intressanta ;)

    SvaraRadera
  6. Har inte hunnit läsa några reakataloger än, men jag lovar att delge mina tips så fort så är fallet.
    //Lotta

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!